Evitarea leziunilor în timpul meciului de padel

Padelul este un sport absolut benefic pentru sănătate. Cu toate acestea, este esenţial să se urmeze o serie de mici sfaturi pentru a evita orice fel de leziune.

Ești pregătit? Iată care sunt recomandările ce trebuie respectate cu atenție:

  • Echipamentul. Este recomandat să folosiți un echipament adecvat. În cazul încălțămintei, trebuie să alegeți întotdeauna pantofi sport pentru o bună aderență și care să permită alunecarea. În acest mod, puteţi evita orice acțiune ce v-ar putea răni gleznele.

  • Încălzirea. Așa cum se procedează în cazul tuturor sporturilor, este fundamental ca înainte de a vă bucura de un meci de padel, să faceţi o încălzire de cel puţin 10 minute. În acest caz, se recomandă întinderile, o alergare scurtă şi un mic joc cu mingea.

  • Evitați suprafeţele dure. Ideal este să practicaţi padelul pe terenuri dedicate acestui sport, dar, uneori, se întâmplă ca acestea să fie de proastă calitate, având o duritate nepotrivită. În acest caz, vă recomandăm să folosiţi încălţăminte cu camere de aer în călcâi, evitând astfel posibilele leziuni ale spatelui.

  • Evitați mişcările bruşte. Este dificil să vă controlaţi mișcările în timpul unui meci de padel, dar, în măsura în care se poate, încercaţi să evitaţi realizarea unor opriri foarte bruşte, deoarece sunt cauzele cele mai frecvente ale entorselor.

  • Hidrataţi-vă corespunzător. Atât în timpul, înainte dar și după finalizarea meciului,  este vital să vă hidrataţi. Beți apă sau băuturi izotonice! O recomandare care vă ferește de crampe sau amorţeli de diverse tipuri.

Ești pregătit să te bucuri de padel, fără riscuri?

www.terenpadel.ro

Sursă: http://padelmania.info/2013/12/10/consejos-para-evitar-lesiones-practicando-padel/

Anunțuri

De la tenis la padel: cum să adaptezi loviturile

Mulţi dintre împătimiții sportului padel sunt în general fani ai sporturilor cu rachetă, în mare parte  jucători de tenis. Astfel se face că aceștia încep să joace padel cu anumite obiceiuri și poziții ale corpului tipice tenisului, pe care au tendința de a le reproduce și atunci când joacă padel, însă care nu se dovedesc a fi în avantajul lor.

Chiar dacă există anumite lovituri şi mişcări asemănătoare, adevărul este că cele două sporturi sunt complet diferite, fiind nevoie de o adaptare a mentalității pentru a schimba tacticile.

Racheta vs Paleta

Prima mare diferenţă între tenis şi padel este paleta. În tenis, punctul de impact al rachetei se află la distanţă de mână, pe când la padel se află aproape de pumn. Asta face, din punct de vedere psihologic, ca jucătorul să simtă paleta că este mai grea ca racheta, chiar dacă adevărul este altul. Jucătorii care au practicat tenis necesită o perioadă de adaptare pentru mânuirea paletei, până când reuşesc să găsească punctul exact în care să lovească mingea.

Peretele

Alt element diferenţiator între cele două sporturi este peretele. Tenismenii care se iniţiază în padel încearcă să lovească mingea înainte ca aceasta să sară în perete, pierzând posibilitatea de a se poziţiona cu un punct înaintea adversarului. Trebuie să percepi perete ca un element al jocului, care te ajută să obții puncte și nu doar ca la o simplă limită a terenului.

Schimbând loviturile

Chiar dacă din afară pare sunt același lucru, adevărul este că sunt două sporturi cu filosofii diferite. Tenisul este mult mai rapid şi ofensiv atunci când vine vorba de a marca puncte, pe când padelul este mult mai lent şi lucrat, de aceea poziţiile se schimbă mult.

Loviturile de dreapta sunt foarte asemănătoare în ambele sporturi, chiar dacă poziţa corpului variază puţin. Cu toate acestea, este mai uşor pentru tenismeni şi se adaptează repede, la fel cum se întâmplă cu reverul, unde trebuie făcute anumite schimbări la poziţia picioarelor pentru a reuşi efectul complet.

„Bandeja”

Cea mai mare dificultate a tenismenilor este în momentul în care se realizează anumite lovituri specifice padelului, ca de exemplu: „la bandeja” (în traducere: tava). Aceasta dă complicații majore atunci când se execută, din cauza obiceiului de postură aduse din celălalt sport.

Deoarece Bandeja este o lovitură de atac foarte importantă în padel, urmează să îi acordăm un articol special. Pentru a vă face o idee despre ce înseamnă asta, vă lăsăm un videoclip în care puteți studia această lovitură:

În concluzie, tenismenii care joacă padel trebuie să îşi schimbe mentalitatea atunci când sunt pe terenul de padel. Una dintre cele mai mari greşeli pe care le fac este intenţia de a câştiga puncte ca în tenis, neprofitând de loviturile tactice pentru a-şi dezarma adversarul. În acestă manieră, jocul devină mult mai dificil pentru ei, o dată cu introducerea unor lovituri ce nu aparțin acestui sport.

Sursă: http://padelmania.info/2014/07/17/del-tenis-al-padel-como-adaptar-los-golpes/

Primele terenuri de padel din vestul țării, la Padel Center!

Noua baza sportivă, ce poartă denumirea de Padel Center, vă invită să încercați cel mai popular sport cu rachetă din Spania. În cadrul acesteia sunt instalate două terenuri de padel, fiecare pentru un număr de 4 jucători, echipamentul fiind pus la dispoziție de către gazde.

Pentru a vă rezerva locul, vă rugăm să sunați în prealabil la numărul de telefon: 0256707190. (între orele 19 -22)

Localizare:

Padel Center
Timișoara, comuna Dumbrăvița, str. Praga nr. 6

Acces:
– din Calea Aradului (Soseaua E671) – Strada Bucuresti – Str. Praga
– din Calea Aradului (Soseaua E671) – Bvd. Petre Tutea – Str. Praga
– din Dumbravita – Strada Bucuresti – Str. Praga

Site-ul bazei sportive: www.padelcenter.ro

Așteptăm comentariile dumneavoastră despre experiența #Padel!

Imagini realizate de Adevărul.ro

Padel: 10 beneficii pentru sănătatea ta

1. Menţine-te în formă cu Padel, pierde în greutate!
Padel este sport aerob ce îmbunătăţește condiţia fizică şi stimulează pierderea în greutate. Un meci de padel cu o durată de o oră şi jumătate practicat de jucători amatori, favorizează pierderea a aproximativ 600 de calorii.

2. Salvează-ţi inima!
Tocmai pentru că este un sport aerob, padelul stimulează sistemul cardiovascular ajutând la prevenirea bolilor cardiace.

3. Obţine agilitate şi reflexe mai bune!
Practicarea acestui sport pune în mişcare tot corpul, lovirea corectă a mingei solicită atât mişcări ale picioarelor cât și mişcări controlate ale braţelor.

4. Îmbunătăţeşte-ţi flexibilitatea!
În padel trebuie să anticipezi mişcările adversarului. Jucând frecvent, îți îmbunătățești forța motrice, ce integrează atât aspecte ale activității motorii, cât și manifestări ale funcțiilor perceptive.

5. Răneşte-te mai puţin!
Este adevărat că în padel pot apărea dureri de braţe sau coate, dureri frecvente şi în practicarea alte sporturi cu rachetă, însă doar în cazul executării greşite a loviturilor de minge sau poziţii incorecte. Totuşi, regulile padelului nu cer contact între jucători, leziunilele fiind mult mai reduse în comparație cu practicarea altor sporturi cu rachetă.

6. Spune adio stresului!
Padelul te ajută să te relaxezi. Mișcările de padel favorizează relaxarea mușchilor corpului.

7. Câştigă stimă de sine!
Padelul este un sport relativ uşor, care prin exerciţiu te ajută să devii mai bun din punct de vedere tehnic. Fiind conştient de evoluţia ta, vei câştiga încredere în tine .

8. Autodepăşeşte-te!
În strânsă legătură cu punctul anterior. Constatând rezultatele, vei valorifica efortul antrenamentului zilnic. În acest fel, vei lupta pentru a obţine cele mai bune performanţe, atât în plan sportiv cât şi personal.

9. Diminuează riscul de depresie!
Acest sport ne ajută să ieşim mai ușor dintr-o dispoziție proastă. Padelul este un sport foarte sociabil, care favorizează legăturile între oameni (perechea de joc, comunitatea pasionaţilor dintr-un club…).

10. Simte-te bine cu tine însuţi!
Aceasta este senzaţia generală întâlnită la practicanţii sportului. Padel este un sport distractiv, cu o înaltă componentă socială, capabil să îi motiveze pe cei care îl practică, îmbunătăţindu-le sănătatea fizică, dar și pe cea psihică!

E rândul tău să joci PADEL!
www.terenpadel.ro